-

Tjena hallo, nog måst man väl skriva lite här imellan också :) Även fast jag har absolut inget att säga men det är ni ju vana med redan :D Idag har varit en låååång dag, iallafall känns det så. Först var jag på jobb idag men sluta redan 1, Sen kom Sam o Ida efter mig hihih seeervice liksom :DD och sen låg jag nog hemma och slappa iof o sen åt vi o sen iväg på kaffe till bekanta och när jag kom hem så bestämd jag mig för att tvätta Milton eftersom det var ett tag sen (man skall ju inte tvätta ofta, pälsen slits. räcker men typ 1ggn i månaden) och nu när det har varit så smutsigt ute så passa det bra såhär på en lördag kan man bli lite fin :P

Han gillar inte att duscha, men han står så snällt och fint på sin plats ända tills man ger lov till honom att gå. Tur det, kiva att försöka hålla kvar en 60kg:s hund medans man skall försöka tvätta den ;) Och när han e klar så stänker han när hela tvättrummet när han "torkar" sig och sen väntar han på att bli torkad, fåfäng som han är så gillar han inte våta tassar och päls (han undviker vattenpölar ute också, går runt dem. Tassarna skall inte i någo vatten ^^) o sen hamnar man stå och torka rummet också som bokstavligen e helt hårigt och vått...som sagt 60kg:s stor hund men MASSOR av päls månne rummet it blir smutsigt :) men jag är van och har inga problem med det alls.. it vill man ju lämna det så heller, så äckligt. Sedan när jag själv had duscha bort pälsen från mig så var det dags att föna honom. Hans första gång... han brukar få självtorka pga att han är LIVRÄDD för hårföner, dammsugare, cykelpump jaaa allt som har ljud och på något vis blåser luft på honom.. Så jag hamna binda fast honom i köksbordet så han inte skulle fara undan ;) haha Sindy fixar hunden liksom. Men fast han hatar när jag brukar retas med honom och blåsa på han när jag själv fönar håret så blev han van med det också och stod helt stilla och fint och hade inga problem med det sen.. borde kanske föna varje gång. Bättre än att han ligger hela kvällen och följande morgon våt (japp, han har så mycket päls att den e it helt torr ännu nästa dag) och sen borsta jag honom för han hade små tuvor framme under huvudet. Och faaaaaan så jobbigt det är att duscha o föna han. Pälsen blir tung och sedan skall man gnugga och hålla på. Armarna tar stryk redigt. Men Milton blir så fin och jag gillar att fixa han fin och borsta, klippa klor, putsa öron och ögon, klippa mellan tassarna osv.. jag skaffa en hund och då tar jag hand om den. Mina föräldrar har ännu aldrig behöva gnälla heller be mig fixa honom, jag gör det när det behövs och jag gör det gärna. Hunden lider till sist om den aldrig blir lite uppfixad som just att borstas och klippa klorna :)

jaajaa ännu ett tråkigt och långt inlägg som mest handla om hunden och hur jag tvättar han, haha intresseklubben antecknar. Men detta är min blogg där jag skriver om mitt liv, min vardag osv och Milton är en stooor del av det och han är min lilla bebis som jag älskar och älskar att ta hand om och gå ut med osv. Vissa tröttnar men inte jag. Ibland behöver man ju såklart en paus ( så är det ju med barn också, mammorna för dom till dagtanter, fixar barnvakter för att kunna slappa och umgås med vänner osv, men det betyder it att man tröttnar och inte vill ha dom mera) när man har så mycket med studier osv och då finns mamma som tar några länkar nu och då och pappa på veckoslutet då jag vilar ut mig (någon gång tar jag nog veckoslut också men då är det bara att fara ut med honom och sedan komma in och fortsätta sova, funkar skit bra :D Visserligen sovar han själv ända till 10-11 på veckoslut så det är ju inte precis att man behöver stiga upp kl 6). Men annors så e det jag som gör precis allt och jag älskar det, vilket jag alltid har vetat ända sen jag ville ha hund. Jag visst att jag kommer inte tröttna på honom och att jag inte skulle vilja ha honom, han är min första men fan inte den sista ;)
Ni behöv inte läsa inläggen om ni tycker de e tråkigt och inge skoj att läsa om en hund. men som sagt älskar jag att pyssla om honom och fixa han fin (spec när man inte behöver göra det så ofta så då tröttnar man inte heller) och då skriver jag gärna om hur duktig han är och vad jag har gjort typ. Och så är det bara ;)
 Men men nu fan skall jag kolla film, ciao ciao :D

Den absolut bästa,finaste, lite busig ibland då man kan tappa nerverna lite ;) och snällaste hunden som finns!!!



Min bebis! Lika fin nu som när man var 8veckor, fast visst var man liiiite gulligare då när man ändå var så knubbig och liten ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0