-

Tjena hallo, sån jäkla dag det har varit idag. Idag for jag på jobb till halv 11 och det var min första gång i kassan. HERREGUD säger jag, det är så jäkla lätt att komma som kund och bara plocka upp varor och ge pengar. Och man har själv trott att det är lätt bakom kassan osv men det är fan i mig mycket att hålla koll på... Men det gick ju bra men det var jobbigt att komma ihåg allt och det var MYCKET!! Och först skall man räkna pengar innan man far ut och se till att allt är där, sen väl i kassan så finns det hundra olika koder som man skall komma ihåg när olika kunder kommer med olika jävla lappar allt från plussalappar till bingo Oo...
Meeen nog gick det, och vissa koder finns inte ens i maskinen så skall man se från nån annan plats sen är det olika koder som skall tryckas in när man far på paus, stänger heller loggar in -.-
Vissa saker skall man hämta åt kunden för det finns inne i kontoret och det finns inte heller i maskinen och så skall man kunna den koden och si någonstans ifrån t.ex tobakslimpor.
Och när man väl slutar så skall man igen räkna och ha den där vissa summan där, överlopps går man sen tillbaka till kassan med och skall skriva in och grejja ALLTSÅ DET ÄR FAN I MIG INGEN BARNLEK BAKOM KASSAN. Respekt till kassorna som kan allt utan problem ;) Visserligen så har dom sutti där i 25år så redan nästa gång jag ha varit där så kan jag det.... säger vi :D
Sedan efter jobbet, sluta redan halv 3 igen ^^
Så for vi med mamma och mommo och sprang och sökt vinterskor till mamma som mommo köpt till hennes födelsedag som kommer rikit just :P Ovant att si dom göra så, det är ju oftast bara småbarn mammorna köper till som vuxen så får dom själva ;) Nej men mommo är trött på att alltid köpa någo skit ljusstakar heller någo, nu skulle det vara något hon behövd och kan använda mera :P
Sen hem och äta och sova och länk... Grattis till er som har orka läsa detta oviktiga inlägget igen en gång och hatten av att ni inte somna, tack hej :D


NU och ta bort min ansiktsmask....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0