juljuljuljuljuljuljuljuljul

åååh neej snart är julen här och jag har ännu inte köpt en ända julklapp, man vill ju heller inte lämna det till sista minuten men så brukar det ändå bli varje år..

man tänker att; japp idag skall jag fara och köpa åtminstone någo lite så att jag inte har allt kvar till sista minuten!
men nej hör ni inte kommer man iväg ändå,  där sitter man hemma och kollar lite på datorn istället på någo kiva som kanske skulle vara något kul att köpa till sin kompis heller sin mamma heller sin bror heller... ja, ni fattar.

men ändå blir det inte det för man är ute i sista minuten och antingen är allt slut heller sen hinner man inte skaffa det.
och istället blir det ännu en jul där dom får något oviktigt och inte så speciellt, fast dom är ju glada ändå för dom kör med att det är tanken som räknas. Men man vill ju ändå ge någo lite bättre än en chokladask t.ex.

men jag skall vara lite bättre den här julen :P jag skall faktiskt fara och shoppa nästa veckoslut och då skall jag köpa alla julklappar. Och jag skall försöka hitta något trevligt och något som jag vet att dom har önskat :P


fast ändå är det inte julklapparna som är det viktigaste på julen. Nej, det är att hela släkten samlas och äter en god middag och njuter av sällskapet och det doftar ljuvligt av pepparkakor och glögg, aaah underbart :)

min jul skall firas på samma sätt som den har firats hittills, alla äter hos mommo och moffa och sedan är det kaffe och julklapps öppnas hos vårt. Vi bor nämligen bara två hus imellan så det är inte något långt att förflytta sig :)

Det är nog ganska tidigt att prata om julen ännu och hur man skall fira den :P men jag längtar redan dit för det är alltid så härligt och mysigt på julen spec om snön faller sakta utanför och det glimmar härligt på marken :)


men nog om det nu, hur brukar ni fira er jul? skriv gärna och berätta det ;)

jag skall fortsätta öva på finska provet nu, varma kramar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0