jullov :)

oj vad skönt att jullovet äntligen är här :) fast jag har ju julfest ännu imorgon, men jag är ledig på dagen, så det är
redan lov för mig :D det skall bli så skönt med lite ledighet :)

idag har jag inte gjort så mycket mest har jag spendera tid med min hund :) han tar upp ganska mycket av min tid så :D
men han är oxå mycket viktig för mig :) och har jag valt att skaffa honom måst jag ju ta hand om han oxå :P
jag kan bli jätte irriterad på såna som ba skiter i hunden efter att den har blivit stor typ!! finns inget värre,vissa barn
som antingen har haft föräldrarna att köpa heller köpt själv brukar skita i att gå ut med den, bryr it sej mera om den, är inte alls mera tillsammans med den utan låter föräldrarna ta hand om den bara :/... den är lika söt och kiva stor som
den var som valp! men det skiter många i, det är inte lika roligt med hund för dom mera när den har blivit stor...

med mej var det tvärtom, jag längta så när milton var valp att han skulle bli stor :D jag ville gå långa länkar, busa(klart
ja gjord det när han var valp oxå, men man kan inte busa på samma sätt :D),och ha en lydig hund (haha) :) visst han
var jätte kiva som valp, men man ville ändå att han sku bli äldre så de där busiga valpbeteende for bort ;) :D
han busar mycket ännu :D men han är även mycket lydigare( tränar varje dag lydnad med honom :) viktigt att göra om man har hund :P), ibland lyder int han alls utan gör som han vill :) men hur
många hundar i en vanlig familj som int har tränats till någon topp hund, lyder precis hela tiden? nej just det, inte
många :) ibland gör dom bara som dom tycker, hur lydiga dom än er :) men milton är nog mer lydig än busig  och lyssnar och är duktig :) så då är man stolt, fast det finns ett problem, han lyder bara mig i familjen, alla andra lyssnar han int på(ibland nog om dom mutar med godis xD men han skall ju lyda utan, uhmmm :D), det är allti jag som får ställa mig imellan :) haha men det är ju min hund oxå, värre sku det vara om han int lyssna på mig ;) men det finns dom gångerna som han int lyssnar på mig heller, jag skall int sitta och säga att mig lyder han alltid :) för som sagt ibland gör han som han tycker :) men det är ändå allti jag som får han till att lyda och lyssna...till sist,haha ;)


det finns inget bättre än att fara ut på mysig kvällslänk i snön och ha små flingor som kommer ner på en nu på vintern :)

så till er alla SKAFFA HUND :D bästa som finns i hela världen :) men för gudskull ta han om den!!! den skall få lika mycket uppmärksamhet när den är stor som den fick när den var liten :) annors kommer jag och ta den och ni kan strunta i att skaffa den ;) :)
haha :) det blev ett hund inlägg denna gång ;) men jag älskar verkligen det djuret, det är ju trots allt människans bästa vän :DD <3

men nu skall jag försöka göra något vettigare, bye bye :)<3





my love, när man var 8veckor :D<33333

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi, den dä björnen e nog sööt :D

2009-12-18 @ 09:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0